/

 

Reilu Hallinto Oy:n henkilökunnalla on elämänkokemusta eri yhdistyksissä toimimisesta vapaa-ajalla ja vankka kokemus erilaisten yhdistysten kirjanpidon ja muun taloushallinnon hoitamisessa ammattityönä.

Asiakkainamme on mm. urheiluseuroja, sosiaalialan yhdistyksiä, kulttuurialan toimijoita, viljelijäyhdistyksiä ja yrittäjäyhdistyksiä.


Uusi yhdistys

Tarvittaessa autamme yhdistyksen perustamisessa ja rekisteröinnissä sekä muissa tarvittavissa toimissa. Teemme suunnitelman taloushallinnon ja kirjanpidon tarkoituksenmukaisesta hoitamisesta.

Usein yhdistys lähtee pienemmin liikkeelle ja taloushallinnon tarpeet kasvavat ajan kanssa.  Näihin tarpeisiin meiltä löytyy asiantunteva apu.

Toiminnassa oleva yhdistys

Pienissä yhdistyksissä kirjanpito ja muu taloushallinto hoidetaan usein vapaaehtoistyönä jonkun osaavan jäsenen toimesta. Kun yhdistyksen toiminta kasvaa, jossain vaiheessa tule raja vastaan eikä homma enää sujukaan vapaaehtoisvoimin.

Vaikka yhdistyksen kirjanpitoa olisi jo hoitanut ulkopuolinen taho, voi myös tulla vastaan sellaisia tilanteita, jolloin tarvitaan uusi tekijä – uusi tilitoimisto. Tällaisia tapauksia voi syntyä esimerkiksi entisen tilitoimiston lopettaessa toimintansa, tai jos tekijän ammattitaidossa ja aikataulujen pitävyydessä on ollut puutteita. Uusi tilitoimisto voi olla tarpeen myös, jos edellisellä toimijalla ei ole ollut tarjolla sähköistä taloushallintoa.

Näihin kaikkiin tapauksiin voi Reilu Hallinto Oy tarjota avun.

Meillä on myös tarjota asiakkaillemme Heeroksen sähköiset taloushallinnon palvelut - niistä on erityistä hyötyä yhdistyksille. Heeroksesta on erityistä hyötyä silloin, kun yhdistyksen hallituksen jäsenet asuvat eri paikkakunnilla. Esimerkiksi laskujen ja muiden kulujen hyväksyminen ja maksatus sujuvat näppärästi.

Katso myös Reilun hallinnon periaatteet.